dilluns, de març 05, 2007

Propaganda Subliminal

La propaganda és una de les bases de la política... Tant important és que el mateix Hitler va establir un Ministeri de Propaganda a la Alemania Nazi.
I aquí a Madrid la propaganda no falta. La veritat és que em vaig indignar, el passat Dissabte...
A la televisió del Metro de Madrid, clarament un organisme de propaganda de la Comunidad de Madrid, una de les típiques informacions de les televisions del metro deia orgullosa:

"Madrid tiene el doble de areas verdes que Barcelona"

En un primer moment he de reconèixer que no vaig reaccionar. La veritat és que tenia al cap una preocupació infinitament major... Però després, pensat-hi poc a poc... Vaig veure la propaganda subliminal de l'assumpte... I la típica manipulació de la informació.

"Madrid tiene el doble de areas verdes que Barcelona"
  1. Curiós, que sempre se'ns critiqui als catalans per comparar Barcelona i Madrid i ara es posin aquests a comparar... Clar! Com que son criteris comparables...

    "Madrid tiene el doble de areas verdes que Barcelona"

  2. Área Metropolitana de Barcelona - 633 km2
    Área Metropolitana de Madrid - 1.936 km2
    Ara em dius que "Madrid tiene el doble de areas verdes que Barcelona" i em sembla normal, fins i tot em sembla poc... Tenint en compte la quantitat de l'área metropolitana.

    "Madrid tiene el doble de areas verdes que Barcelona"

  3. Número d'habitants de Barcelona - més de 3 millons (densitat 4994 hab/km2)
    Número d'habitants de Madrid - més de 5 millons (densitat 2724 hab/km2)
    En això sí que els de Barcelona hi surten perdent: viuen molt més estets.


  4. La Subliminalitat del assumpte és curiosa... El fet de falsejar o de oferir una informació de forma ambigua o tendenciosa és molt típica de la propaganda política. Però la subliminalitat en aquest cas és més subtil... Doncs BCN està governada pels rivals polítics dels governants de MAD.
El que estan dient subliminalment és: "Mira! tot i que no som ecologistes oferim més qualitat de vida que els que van d'ecologistes... És a dir, dels nostres rivals polítics".

Que a Barcelona falti quelcom com El Retiro és un tema... i que "Madrid tenga el doble de areas verdes que Barcelona" n'és un altre de propagandísticament diferent.

1 comentari:

  1. M'autocomentaré... Que em fa il·lusió...

    Barcelona tiene más de un 1000% de costa que Madrid...

    ResponElimina