divendres, de novembre 18, 2005

Ricard 3r (Ricard III)

Ahir va ser l'hora de Shakespeare... Em va dir Galàctica (tan aprop i tan lluny) d'anar a veure-la... I com podeu comprovar els lectors d'aquest bloc, jo m'apunto a un bombarder... Si cal.I de tant en tant, una mica de teatre no fa mal. Almenys això diuen...
A la sala Fabià Puigserver del Teatre lliure hi van fer Ricard 3r. Sense cap dubte controvertida... De cap a peus controvertida. Si bé la major part del guió és conserva de la traducció de Salvador Oliva (hi ha alguns afegitons...) la ubicació temporal de la mateixa es veu lleugerament 'actualitzat'. En comptes de desenvolupar-se a la cort del regne d'Anglaterra, l'acció es situa en un pub cutre i els protagonistes en comptes de nobles i hereus al tro d'un regne són families de mafiosos.
Aquesta obra a mi em va despertar dos sentiments diferenciats i contradictoris: a grans trets no em va agradar. Inconnexa, incoherent. Escenes forçades... Una adaptació pretensiosa poc reeixida tot i començar relativament bé. D'altra banda, però no em puc estar d'alabar l'atreviment escénic del director, que utilitza elements molt poc convencionals i/o trencadors... Aixó si, no sempre amb la mateixa sort (uns més reeixits que d'altres).
Si voleu experimentar nous límits com a espectador no us deixarà indiferents... Ara bé, si sou dels que penseu que els classics mereixen un cert respecte o dels que espereu Shakespeare en essència... Bé, potser haurieu de buscar una altra obra.
Res a dir dels actors, excepte mencionar que el que feia de Ricard 3r i la que fa de Lady Ann em varen agradar força.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada