dimecres, de gener 09, 2008

Los delits...

- Los delits -dix ell- en què jo era inclinat no eren bastants tots sols a gitar-me en infern, car no eren interès, ni damnatge d'algú, sinó de mi mateix. Jo m'adelitava molt més que no devia en caçar e escoltar ab gran plaer xandres e ministrers, e molt donar e despendre, e cercar a vegades (així com fan comunament los grans senyors) en quina manera poguera saber algunes coses esdevenidores, per tal que les pogués preveure e acórrer-hi. Totes aquestes coses eren mal fetes, mas jo em confessava e combregava sovent e penedia-me'n, però no tant que no m'hi tornàs algunes vegades. E per tal Nostre Senyor Déu vol que ara jo en port penitència, car vivent no la'n portí complidament.

Lo Somni (1399)
Bernat Metge (1340? - 1413)
Les millors obres de la Literatura Catalana
Edicions 62 i "la Caixa" (1980)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada