diumenge, de setembre 21, 2008

Viatge de Carretera (VII): Frankfurt - Ginebra

Partirem de Frankfurt en direcció a Ginebra sobre les 11 del matí.

El viatge era prou llarg. Més de 5 hores de viatge.

Paisatges increibles. Indescriptibles. Per sort els guardo en el meu record. Si hagués tingut la càmara digital! Pero com que encara no la tenia... Us haureu de conformar amb fer-vos una idea.

Vàrem parar per dinar a una àrea de servei i em vaig menjar la única salsitxa típica alemanya de tot el viatge...
Allà posarem a més gasolina i comprarem el passi de les autopistes suisses. Perquè a Alemania les autopistes a més de tenir més de 3 carrils i no tenir límit de velocitat, són gratuïtes. A Suïssa les autopistes son de pagament. Pagues uns 24 euros i tens via lliure durant un any sencer a totes les autopistes del país. (Millor no ho comparem amb Espanya ni amb Catalunya, veritat???).

De totes formes es veu a primera vista quan canvies de país. De cop el color de l'asfalt canvia. Les autopistes es fan estretes i saps que ja has creuat la frontera. Els paisatges continuen essent espectaculars, però es percep que hom es troba en una zona molt més industrialitzada. Entrem per Basel. I continuem cap a Berna, Lausanna fins arribar a Ginebra (Genéve) vorejant el llac Leman, també conegut com Llac de Ginebra.

Ginebra (Genève en francès, Genf en alemany, Ginevra en italià i Genebra en romanx, és una ciutat de l'oest de Suïssa, capital del cantó homònim i centre de la zona de parla francesa del país. Amb 184.758 habitants (2003) i 645.000 en l'àrea metropolitana, és la segona ciutat del país, després de Zuric. El 43,4% de la població és d'origen estranger.

Està situada a l'extrem occidental de llac Leman entre els Alps i els monts Jura. El riu Roine la creua just abans d'endinsar-se a França. El riu Arve també passa per la ciutat i s'uneix al Roine. Es troba a una altitud de 373 m sobre el nivell del mar.

La ciutat és seu de diverses organitzacions internacionals, incloent-hi la Creu Roja, l'institut de recerca CERN, les Nacions Unides (seu secundària) i algunes de les seves agències (Organització Mundial de la Salut (OMS), Unió Internacional de les Telecomunicacions (UIT), Organització Meteorològica Mundial (OMM), entre altres).

L'emblema més reconegut de la ciutat és el Jet d'Eau, un raig d'aigua de 140 metres d'alçaria. També podem trobar a la ciutat el Palau de les Nacions, seu de la ONU a Europa.

Per més informació sobre la ciutat es pot consultar la entrada de Ginebra a la Viquipèdia.

Nosaltres varem arribar cap allà a les 18h de la tarda. Teníem un aparthotel a la part Francesa de la ciutat... O de l'àrea metropolitana. Així com vàrem haver arribat i ens vàrem haver instalat i relaxat a l'hotel varem anar fins a la frontera franco-suissa a peu, i d'allà al centre de la ciutat en tramvia. Un suís d'origen irlandés més que simpàtic i atent ens va fer una introducció turística fantàstica a la ciutat a més d'orientar-nos esplèndidament i recomanar-nos què fer en les poques hores que teníem a Ginebra.
El primer que fèrem, sense cap dubte va ser anar a sopar. Estàvem morts de gana. Però trobar el lloc ideal per sopar-hi va ser complicat. Al final vaig fer allò que en Francisco m'hauria recomanat. Aturar-me al lloc més normalet, menys aparatós i menys pretensiós... Vaig veure un lloc que a més de complir amb aquestes característiques, proposava en una pissarra una fondue. Com podeu entendre no em va costar decidirme a sopar allà... I Planosfera es va deixar convèncer. El resultat va ser una de les millors fondues que he menjat en la meva vida. Un sopar fantàstic.
Referència del restaurant, per si algún dia sou per Ginebra:
Bistrot du Coine (specialité en Fondue et en Raclette)
55, rue de Monthoux - 1201 Genève
Tel. 022 / 731 21 24
bistrotducoin@bluemail.ch
Acte seguit va venir l'inevitable passeig per la vora del llac Lemen... Una agradable passejada que va servir per relaxar-nos una mica i per baixar el sopar. I per fer-nos una idea de què havíem de fer el dia següent: matinar, baixar al Centre-Ville de Ginebra, visitar els llocs emblemàtics (les esglèsies russes ortodoxes, els jardins, els palaus)... I per a aquest objectiu no hi havia millor opció que llogar un lloc en un d'aquests viatges en vaixell que et porten a visitar xup-xup xup-xup els indrets emblemàtics i les mansions que es poden veure des del llac.

I així ho férem. Deixarem el cotxe en un aparcament públic. El passeig en barco va ser d'allò més interessant. Les seus dels organismes internacionals amb els seus comentaris històrics, le Jet d'Eau abans esmentat, la fantàstica vista sobre la ciutat des del llac... La llàstima va ser que en aquell moment només estava disponible l'itinerari curt, perquè a mi ja m'hauria encantat fer el llarg.

A aixó se li va sumar una passejada profunda pel casc antic de Ginebra, incloent un carrer superglamurós (molt i molt car pel que es veu...). Com que no tenia cámara de fotos, n'he manllevat algunes obtingudes al Google Images...

Després de la caminada i de la passejada en vaixell, varem decidir sortir cap a la següent parada (Collioure) sense dinar... Ja dinaríem pel camí! Però això ja ho veurem demà...