dijous, de setembre 18, 2008

Viatge de Carretera (iv): Hannover - Part I

Hannover va ser la meva primera visita merament turística.
Com que només tenía unes 5 hores per visitar la ciutat abans d'agafar el tren de tornada vaig decidir fer seguir la línea turística. La línea vermella.

La línea turística és una línea pintada al terra de color vermell que si la segueixes et porta als llocs més emblemàtics del centre de la ciutat (la qual cosa et permet fer la visita a partir de l'estació de trens, perquè a Alemania totes les estacions de trens estan al centre de la ciutat). I aquesta línea és la que vaig seguir...

Aquesta és la estació de Hannover, de la que vaig arribar, i de la qual sortia la línea turística.

Crec que ja he comentat que a Alemania les estacions de tren cumpleixen una doble funció, ja que están totes reconvertides a mega-centres comercials, que fan la funció de centres neuràlgics de la ciutat. Aixó també propicia que les escales en viatges llargs de tren siguin més bones de portar. Jo vaig aprofitar per dinar-hi a l'estació de Hannover...

A aquesta foto moguda hi surto jo, uns minuts abans de que em truquessin de la feina... I en el fons jo encantat de que em truquessin! Es que en el fons m'agrada sentir-me important... La trucada no va canviar en res la meva visita. Vaig continuar caminant i fent fotos a tot alló que em semblava interessant. Potser em vaig passar amb les fotos... Tenia 60 fotos i les vaig malgastar totes a Hannover, sense reservar-ne cap per la resta de llocs. Clar que algunes si que varen sobrar per Frankfurt...

La veritat és que aquesta foto es tan dolenta que no l'hauria de posar aquí... Però com que no vaig fer massa fotos on surtís jo... Vos haureu de conformar amb aixó...

Vaig tenir la sort de poder gaudir d'un dia fantàstic pel que fa al temps: asolellat i calent per tractar-se d'un dia d'Abril (29 d'Abril exactament).

Seguint la línea turística, el que primer trobes és el centre històric de Hannover, actualment convertit en un centre turístico-comercial impressionant, ple de botigues i de gent (per tractar-se d'un dia laboral al matí!!!). El primer edifici destacable que hom es troba és la Ópera de Hannover (foto).



Vaig passar també per la Georgstrasse també és un carrer glamurós per anar de compres. Clar que a la Georgstrasse no hi vaig fer fotos.

El següent punt d'interés és el Marktkirche (L'esglèsia del Mercat) de St Georg i St. Jakobus (Sant Jordi i Sant Jaume) es la principal esglèsia Luterana a Hannover. Va ser construida al segle 14 i, conjuntament amb l'antic ajuntament de Hannover (Altes Rathaus, també a les fotos) está considerat l'exemple més sureny de l'estil arquitectònic Gòtic de Maó del Nord d'Alemània (Norddeutsche Backsteingotik). El terrat i les voltes de les naus foren destruides en un bombardeig aeri l'any 1943 i reconstruit amb els mateixos planols el 1952. Tot i que ha estat l'esglècia del bisbe luterà de Hannover desde 1925 no rep la consideració de catedral.




L'esglèsia és una "Hallenkirche" la qual cosa significa que les naus laterals són tan altes com la nau del mig. A sobre de les tres naus s'aixeca un terrat monumental terrat. L'alta torre occidental fou un símbol del poder i de la riquesa dels ciutadans de la ciutat. (Fotos). Fins avui encara és una de les més grans de la Baixa Saxònia.

A les fotos, l'edifici amb la torre es corresponen a l'esmentat Marktkirche. Mentres que l'edifici del mateix estil però sense torre que surten a les fotos és l'antic ajuntament, Altes Rathaus, també del Gótic de Maó Nord-alemany.








Després d'aquesta nota cultural vaig seguir caminant pels carrers de Hannover tot seguint la línea vermella, i en aquesta ocasió em va portar a aquest carrer tan pintoresc i turístic. Peró si us fixeu bé en la foto reparareu en el nom del bar que hi ha just al cap de cantó de la dreta de la foto. Com t'enyoro Barcelona, fins i tot quan sóc a Hannover. Tant que et veig per tot arreu!

Canviant de tema, vull remarcar que aquests carrers de casetes nórdiques, com el de la foto a mi m'encanten. Possiblement es deu a que és un paisatge molt diferent del que estic acostumat a viure. Però en qualsevol cas hi trobo una bellesa molt particular.

A aquesta foto hi ha un altre exemple d'aquests carrers i aquestes casetes que tot just comentava.

No hi trobau un toc especial... Diferent.
Aquest tipus de imatges dónen caràcter a una ciutat.
Per desgràcia a llocs com la meva terra, Mallorca, ens hem dedicat a destrossar aquelles coses que ens feien i ens fan diferents i particulars.
Ara mateix, mires fotografies de Mallorca fa 40 anys i veus que si els governants de l'illa i els seus habitants haguessin estat més inteligents i menys egoïstes, la nostra illa podría ser un paradís idil·lic amb unes fesonomies precioses, només si haguessim valorat més alló que teníem, alló que ens feia el que som... Per desgràcia, en bona part ara ja és tard, tot i que encara podem treballar per valorar les poques coses que encara no han estat pervertides o destrossades en pro del guany ràpid, del benefici a curt termini a costa del benefici a llarg termini.

Seguint caminant hom va passant per edificis notables de la preciosa ciutat de Hannover. El següent és el Ballhof, un dels edificis més bonics fet en entramat de fusta, antigament un pabelló d'esports. Construït de 1649 a 1665, avui en dia és un teatre popular amb moltes produccions independents, gairebé sempre en alemany. Van passant els minuts a la preciosa ciutat de Hannover. Com més veig, més ganes tenc de tornar-hi, i això que encara no n'he marxat. I què voleu que faci i pensi si em trobo amb edificis com aquest!


Segueixo caminant tot seguint la línea vermella, la famosa línia turística i van passant carrers i fotos. Fotos com aquesta. Ara mateix no tinc ni idea de què és aquesta torre.

I per acabar l'apunt d'avui algunes fotos més de Hannover, però no us penseu que això és tot.

Tenc un altre pack d'imatges i d'històries de Hannover que us explicaré al proper apunt.

Mentrestant gaudiu de les imatges que vos he enganxat en aquest apunt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada