divendres, de gener 19, 2007

La Movida: Alaska, Loquillo, Nacha Pop...


La veritat és que no sé com aquests grups varen entrar a la meva vida...

Suposo que de sentir-les a la televisió.... A la ràdio... A les festes del poble... Així, de forma inconscient, aquestes cançons ara mítiques penetraren progressivament en mi... I un dia, sense adonar-me'n ja formaven part plenament de la meva vida...







Segurament els meus anys al Col·legi Major Penyafort- Montserrat varen ser crucials en la meva relació amb algunes cançons d'aquest tipus... Aquest és el cas del Cadillac Solitario, una de les cançons mítiques a la també mítica festa de les Verges (ja en parlaré, suposo d'aquesta festa). Clar que la lletra no acabava de ser la mateixa, era una de les mítiques.

Nacha Pop suposo que també l'he conegut a l'época Universitaria... Un dia agafes un CD de "La Edad de Oro del Pop Español" a la biblioteca de la residència... O la insistent melodia d'una serie de TV sobre els anys 80 que et fa pensar en la "Chica de Ayer"... Aquests senzills però transcendentals detalls que fan que una cançó passi a formar part de la Banda Sonora de la teva vida.

I això sense mencionar temassos com Bailando, Perlas Ensangrentadas (Alaska).... O temes com Rock and Roll Star, El Ritmo del Garage... (Loquillo).

Moltes vegades la gent se n'ha enrigut de mi quan els dic que viure en un Col·legi Major et fa tornar més obert, més tolerant i et dona la oportunitat de descobrir coses noves (si les vols descobrir, és clar!!). Si m'atur a analitzar tot el que m'ha aportat la residència d'estudiants, no trob el final...

Segurament sense la residència no hauria arribat aquí on sóc!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada