divendres, de juny 06, 2008

Casa Lucio, Madrid

I un dia va tocar visitar un dels restaurants amb més prestigi de la capital de l'Estat Espanyol.



La ocasió va ser possibilitada per la visita dels meus pares, en el marc d'un acte relacionat amb la universitat on està el meu pare. A la sortida de l'acte, un grupet de persones teníem feta una reserva a l'esmentat restaurant.

D'aquest restaurant molts n'hauran sentit a parlar, ja que és un restaurant freqüentat per molta gent del famoseo i la faràndula espanyola, inclosos els governants i representats de l'Estat. El seu propietari, ja major, arriba a ser més aviat un element decoratiu emblemàtic que un vertader gestor o cuiner o maître.

De totes formes la primera impressió que vaig tenir no va ser gaire bona. Perquè anar a un restaurant on tens feta una reserva i haver d'esperar 1 hora a ser assegut no em sembla de rebut, per molt de prestigi que tingui. I menys encara si gent superencorbatada i amb cara de mafiós van arribant i els van seient al davant de la teva cara d'estaquirot. I menys encara quan arriba el Pedro Ruíz i l'asseuen a ell i a la seva tropa al davant de la cara d'esgotament dels teus acompanyants.

Però al cap d'una hora aconsegueixes asseure't afamolit i de mica en mica va canviant la teva opinió de l'indret. Un cambrer amb molt bones formes i molt professional t'aten i t'agafa nota de les begudes i dels plats...

D'entrant el plat estrella, ous Casa Lucio (ous ferrats amb patates... un plat típic peró elaborat fantàsticament), i de plats forts peix. Un peix car (pels estàndards mallorquins) però molt ben cuinat i de molta qualitat.

Al final, el servei va ser molt eficient, i agradable, compensant lleugerament l'hora inicial d'espera (més que d'espera de desesperació). En resum, uns 40-60 euros per cap. Un lloc recomanat més que res pel simbolisme históric del lloc.

El que em va fer mes gràcia del tema es que tot just un parell de mesos després d'haver visitat el restaurant vaig sentir el Lucio essent entrevistat per Manel Fuentes al seu programa Problemes Doméstics de Catalunya Ràdio. Es una xorrada però em va fer molta gràcia.

Cava Baja, 35 · Madrid
T.91 3658217/ 91 3653252
H.13´15 -16 /21' 00 -23´30
Cierra: Agost i Dissabtes mediodía

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada