diumenge, de desembre 25, 2005

BON NADAL, FELIZ NAVIDAD, JOYEUX NOEL, HAPPY CHRISTMAS

Els que em coneixeu bé, bé, bé, de veritat o sigui! sabeu o haurieu de saber que no soc una persona especialment nadalenca. De fet no ho soc gens. El fet que pugui entendre que els altres si que ho són i que per aixó els feliciti i tal... no vol dir que jo disfruti especialment aquests dies.

M'explicaré. Clar que m'agrada estar a casa tranquil·lament amb la família, però m'agrada tot l'any... M'agradaria igual si fossin 10 o 15 dies al mig del Novembre o del Gener o del Març... Però...

  1. No soporto els llums que okupen tots els carrers, cases i comerços... Bé, i no només llums ja que cada vegada hi ha més estúpids Papas Noels de mentida que quan t'hi acostes es posen a cantar i ballar (nauseabund), o pseudo-ninotsdeneu inflables... I altres estupideses del mateix calibre.
    Tant ho odio, que més d'un cop m'he imaginat a mi mateix muntant unes brigades anti-decoració nadalenca, l'activitat revolucionaria principal de les quals consistís en trencar, desconnectar, fer desaparèixer de tots els indrets aquestes decoracions que atenten contra la dignitat i la llibertat de les persones.
  2. Si hi ha alguna cosa pitjor que els llums i les òsties aquestes són els "Villancics". Als supermecats grans, als supermercats petits, a les botiguetes de barri i al Corté Inglés; al vaixell, a l'avió i a la televisió. QUE PARIN JA!!!!!!! No patim prou ja amb Operacion Triumfo durant l'any que ens han de rematar la dignitat auditiva amb aquestes tortures nadalenques... A més, amb l'agravant (en particular del Corte Inglés) és que fa com a 20 anys que empren la mateixa cinta, d'uns putus nens cantant els villancics.
    Estic segur que els nens que varen participar en la gravació no van al Corte Inglés per tal de no sentir la vergonya que la seva veu va contribuir a crear.
    A més, per no parlar de la lletra dels villancics dels collons. Entre les que fomenten el tabac (el 25 de desembre, fum, fum, fum) i les que fomenten l'alcoholisme (beben y beben y vuelven a beber... pero mira como beben por ver a Dios Nacer) (clar que entenc la seva raó). Bé, que no entenc com el Senyor Clos no fa una ordenança en contra dels Villancics!
  3. Però si hi ha alguna cosa pitjor que les dues anteriors, és la que afecta als estudiants: LA PERSPECTIVA DELS EXÀMENS DE GENER. Quina estafa de vacances... Si tens 15 dies de vacances... Estudiant com un cretí... Amb els colzes a la taula mentre la family menja, beu, dorm i veu la tele... Això és humà? Això és humà? No entenc la passivitat d'Amnistia Internacional i la UNESCO davant d'aquesta barbaritat! Per primera vegada en 6 anys no tinc exàmens al Gener... Però des d'aquest bloc em solidaritzo amb tots els que si que en teniu. Estic amb vosaltres.
  4. I crec que aquests tres motius tenen prou pes com per a justificar la meva aversió al Nadal... Però si m'esforcés segur que trobaria més motius:
    • Passar-lo lluny de la/les persones que més estimes (si... segur que no ha de ser molt agradable veure totes les famílies/parelles felices pels carrers i tu estar pensant tota l'estona en que els teus no els tens aprop!)
    • Passar gana i fred: només a BCN hi ha més de 1000 sense sostre... I els que tenen més sort passen gana i molt de fred... Els que no tenen tanta sort son cremats per 4 nens estúpids de classe alta i educació i humanitat escasses... Segur que ells no passen uns dies massa agradables...
    • Tenir por: actualment hi ha més de 500 conflictes armats al món... I la guerra no fa vacances...
No us vull deprimir... Però penseu de tant en tant (sí, ja sé que tots ho feu) i no caigueu en la hipocresia de pensar que sereu millors al Nadal, ni us cregueu a ningú que us digui que el Nadal és tan bo. El Nadal només és una etapa de l'any. Però de totes formes, que sigui bona per a tots!!!!!!

BON NADAL!

1 comentari:

  1. Anònim20:46

    Sí, jo també ho penso. Però per mi el pitjor potser és aquesta obsessió malatissa per comprar que aconsegueix inculcar la societat de consum en què inevitablement vivim. Tot i que podem ignorar-ho...És depriment veure la gent en massa pel carrer, aborregada, que van desesperats buscant regals, molt sovint inútils, innecessaris, que seran arraconats en algun lloc o directament llençats. Però bé...per això disposem de llibertat(encara que a vegades no ho sembli), per decidir si volem o no contribuir a aquest espectacle alienant (sona trist eh!) i a no fer cas dels missatges que ens bombardegen i en què ens desitgen unes "Bones compres"...

    ResponElimina