diumenge, de juny 20, 2010

Especial Russ Meyer (IV): L'agradable decadència ('72 - '79)

L'agradable decadència de Russ Meyer s'inicià després del seu pas per la FOX.
Als anys 70 les coses estaven canviant molt ràpidament.

L'any 1972, Meyer va sorprendre amb Blacksnake una película sobre el racisme i l'esclavitud colonial. Una extranya película... Potser lleugerament incoherent en algun dels seus passatges. Però interessant. Amb un missatge... Amb una història clara, i sense experiments audiovisuals extranys com els de Cherry, Harry and Rachel!

Una película convincent però fluixa alhora. On redueix dràsticament la carn mostrada i on l'ambició i l'egoïsme marquen el fil de la trama.

3 anys trigà Meyer a trobar i finalitzar un projecte que el convencés. Una mica tancat en si mateix i en el ressó de Vixen!, va aparèixer amb Supervixens (Filmaffinity - 1975). Una película interessant, amb una història coherent i on recupera els seus elements més autèntics: la inspiració en el món dels dibuixos animats, la voluptuositat explícita, la violència... I la colisió entre relacions personals i persones malvades. (Llegir més)

A aquesta película la seguí Up! (1976 - Filmaffinity), també coneguda com Megavixens en una clara alusió a les precedents Vixen! i Supervixens. A aquesta película la incorporació d'un extrany personatge pro-nazi que és assassinat, i la incorporació d'un cor grec d'una sola persona que va introduint i induint a la reflexió alhora, aporten elements nous a Meyer, però que en línees generals comença a repetir-se una mica. Elements de thriller no n'hi falten, i sense cap dubte són aquests elements els que 'salven' (per així dir-ho) la película.
(Llegir més)


El 1978 Russ Meyer va ser involucrat en el projecte Who Killed Bambi?, que estava destinada a ser la primera película sobre Sex Pistols. Estava previst que Meyer la dirigís sobre un guió de Roger Ebert, (que ja havía fet els guions de películes com Beyond the Valley of the Dolls, Megavixens,) i Malcolm McLaren, mánager dels Pistols. L'objetciu principal era fer una versió parodia punk rock de A Hard Day's Night (Que noche la de aquel dia). Al final només hi va haver un dia i mig de rodatge degut a problemes de financiació: la FOX, escandalitzada pel guió, va decidir enretirar la seva inversió. Algunes imatges de l'enregistrament, tanmateix, foren reaprofitades per la película que McLaren va aconseguir rodar amb el director Julien Temple (The Great Rock and Roll Swindle) i al documental de 2009 The Filth and the Fury.

L'any següent, Meyer va reaparèixer amb la que seria la seva última película mínimament etiquetable com "seriosa". Autoparódicament titulada, Beneath the Valley of the Ultra-Vixens (1979 - filmaffinity) (Más allá del valle de las Ultra-Vixens), títol que fa referència a:
  • Beyond the Valley of Dolls - la seva primera película a Hollywood amb la FOX
  • La nissaga Vixen (Vixen!, Megavixen, Supervixens)
La película traspassa noves fronteres mai abandonant l'exageració buscada i l'excentrisme d'un argument, en el que una dona insatisfeta (de nou) lluita contra l'obsessió del seu marit pel sexe en determinada posició... Per a aconseguir el seu objectiu recorrerà a tot el que sigui necessari... Però paral·lelament, tota una sèrie de personatges estrafolaris extrets de l'imaginari de Meyer combinat amb una alta dosi de Tex Avery. (Llegir més) Una película disparatada més, pero sense oblidar les senyes d'identitat de Meyer, en la que seria la seva darrera película.

Perquè allò que va publicar directament al circuit de video l'any 2001, en cap dels casos es pot considerar película... Pandora Peaks (filmaffinity) no és més que un documental autobiogràfic utilitzant com a vehicle la representació de l'exces excessiu (no, no es una redundancia). Un excés completament antierótic al meu entendre... Aquest documental autobiogràfic és tan insuportable que m'ha costat molt aguantar-ne 1o minuts. Segurament en algún moment trobaré la ocasió per veure'l. Però no pinta gens bé fins ara... Però una cosa us en puc dir. De seguida es detecta el segell Russ Meyer en la direcció... Però falla en el guió... No saps que t'explica ni perquè. Si hagués d'agrupar aquesta película, l'agruparia amb Mondo Topless.

Wikipedia de Russ Meyer

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada