dimarts, d’octubre 24, 2006

Un dia, Fora de's Sembrat

Avui em ve de gust xerrar de la meva relació amb Fora de's Sembrat...

Pels que no ho sapigueu Fora de's Sembrat és un dels grups mallorquíns de rock (en català) actius amb una trajectòria més allargada...

Tot va començar amb l'era del rock català... Institut, adolescència i concerts de tant en tant i de poble en poble... Amb la colla que s'havia format a l'institut... Fora des Sembrat tocaven sovint però jo, amb el auto-odi i menyspreu de l'època, els considerava molt "de poble" i no els tenia en compte tot i no haver-los prestat mai atenció. Vaja, tot prejudicis... Son de Mallorca, segur que no tenen res a veure amb els grups del Principat... A més, la cançó d'ànim al RCD Mallorca em va despistar... Em pensava que eren blaveros... I tot i que la cançó es molt bona... Jo recelava molt...

Un any més tard, un dels meus molts dies de tristesa adolescent: en un concert on Fora feien de teloners, jo estava sol i abandonat, assegut escoltant-los, potser per primera vegada... I per primera vegada aquella cançó que tant m'ha acompanyat i m'acompanya em va penetrar fins a dins... A partir d'aquell dia sempre me'ls escoltava, tot i no tenir cap disc... I més tard em vaig comprar el Maxi-Single amb Mallorca Jove (l'esmentada cançó futbolera), Un Instant (l'esmentada cançó que tant em va impressionar) i una serie de temes més impressionants que em varen conquerir... Poc a poc vaig adquirir els discs antics del grup... Sorprenent-me els orígens hard-rock-metal de No Aturen, el primer. Fascinant-me el frescor de Vius...

Després ja els he anat seguint disc a disc: ...altres herbes i amebes... (he posat les lletres que més m'agradaven a aquest bloc... mireu el mes passat), del qual fins i tot vaig anar a la presentació. Curiosament a aquest disc i al següent, el líder, músic i lletrista d'Antònia Font formava part també de Fora des Sembrat, i aquests dos discos inclouen un parell mallorquí de cançons composades per Joan Miquel Oliver, amb el seu estil característic... Això sí, una mica més rocker i guitarrer que a Antònia Font. A més, aquest disc també tenia la participació de Pemi Fortuny. Diré Pemi Fortuny de Lax'N'Busto, però per als que no ho sabeu encara, aquesta mateixa setmana, Pemi ha anunciat que deixa la banda. Però no us preocupeu, que ja té substitut, i tot i que no sigui el mateix, encara tindrem Lax per uns anys.

Desprès va venir La història de l'home llibre un disc amb molts altibaixos i que seria l'últim amb J.M. Oliver. El seu primer disc sense J.M.Oliver, Je suis la Suite, comptava amb la participació d'una gran estrella del panorama del rock català: Josep Thió, el qual fins i tot va escriure una cançó que m'encanta...

Ara mateix, estan preparant el llançament del seu primer disc enregistrat en directe... A l'Auditori d'Alcudia el 7 d'Abril de 2006.

Més info a la web de Fora des Sembrat. I qui sap, potser algun dia en torno a parlar un poc més.

Però com m'ha passat amb tots els grups, quan els podia escoltar no els apreciava. I ara que els podria apreciar, no els puc veure mai en directe...

Així, un dia, Fora de's Sembrat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada