dimarts, d’octubre 03, 2006

L'home del metro

A la feina, mil merders. Però estic molt animat.

Avui no parlaré de la feina. Avui parlaré de l'home del metro.

L'home del metro ens el vàrem trobar quan anàvem de marxa cap a Malasaña. No sé per què però parlàvem de noms perfectes i moderns com Heriberta, Ermenegildo, Rigoberto, Wigifredo etc. Ah! Sí, la noia argentina va encetar el tema... En Argentina Adriana es un nombre de vieja.
Pos aquí no. Aquí està molt de moda... I la conya va portar a tot un seguit de noms desfassats...

I no sé per què, però un home que semblava interessat pel que parlàvem de cop ens va començar a parlar d'altres noms... I no sé com va sortir el tema de la guerra i aquí l'home es va emocionar.

Ens va explicar que ell formava part de la FAI des de feia molt de temps. I que va haver de fugir d'Espanya i a tot arreu d'Europa, només amb el seu carnet de la FAI el tractavem gairebé com un heroi. Ens va explicar que a Espanya això no passava, que mai no s'havia reconegut als que vàren lluitar a la Guerra Civil, que no s'havia jutjat als assassins... Li vaig dir que a mi m'interessava molt el tema i es va emocionar. Digué que als joves no se'ls ensenya i ells sols no s'hi interessen i que estava molt bé el meu interés.

Li vaig dir que era català de mallorca, i es va posar a parlar en català, a crits al metro de madrid, amb accent clarament castellà:

- Jo també parlo català. Visca Catalunya...

La gent ens mirava. Però va ser un moment bonic i trist alhora..

3 comentaris:

  1. Noi, així m'agrada! Fent veure que estem a tot arreu i que l'oblit no pot amb nosaltres.

    Membre de la FAI? Hosti, doncs ja deuria ser vell l'home...

    ResponElimina
  2. Anònim20:55

    Quina emocio que un tio de Madrid es posi a cridar Visca Catalunya! Aquests moments son els que et fan veure que no tots els espanyols son iguals, perque jo ara estic vivint amb alguns que deu n'hi do. No es que siguin espanyolistes fins a la medula pero no entenen els catalans i hi ha moments que et fan sentir estrany. Crec que la culpa de tot aixo la tenen l'educacio i els mitjans de comunicacio, que els bombardegen constanment amb missatges anticatalanistes.

    ResponElimina
  3. Anònim15:23

    Hola! XD! Jo tmb parlo Català (i tmb amb accent bastant castellà! ajjaja) però el parlo! com la Keta! XD si m'equivoco torno a començaaar!) I també visc a MaDrId!!! Sóc d Bcn! i vai venir-me a Madrid farà ja 2 anyets! (Per coses de la feina de mun pare! ....) També vai trobar-me una persona al metro, q parlava català! Va venir-me a veure un amic akí a Madrid, i jo, doncs vai aprofitar per fer sonar l'idioma! :D:D doncs b! la noia q hi havia asseguda al meu costat era Madrilenya, si si, però parlava un català geniaaaaaaaal! S'havia nat a viure a VIC! I deia que allò li encantava! Kines coses q te la vida! XDDD! Un petonàs enoooorme! I espero rebre notícies teves! Te deixo el meu mail i l'adreça de la meva pag de l'msn! ;)
    emejota83@msn.com
    http://nopersonalthings.spaces.live.com/

    ResponElimina