diumenge, d’octubre 29, 2006

Scoop, Woody Allen

Gran repartiment en la nova entrega del prolífic i sovint brillant director Woody Allen. En aquest cas, Woody Allen es dirigeix a si mateix, un altre cop a Londres, envoltat d'actors de la mida de Scarlett Johansson (que repeteix després de Match Point) o Hugh Jackman, famós pel paper de Lobezno a la nissaga de X-Men.

Scoop és una comedia... Una película bastant rodona, pel meu gust. Clar que no és ni de bon tros la millor cinta d'Allen. Però jo vaig riure força. Molt. De totes formes ja hi ha qui l'ha calificat de la pitjor película de Woody Allen de tota la història. Personalment Todo lo Demás em va agradar mooooooltissssim menys. Per dir-ne una.

Jo crec, que com sempre, la gent es pren massa seriosament algunes películes. És evident que aquesta película no amaga cap reflexió sobre la vida com contenen moltes altres obres del director nord-americà. De fet, algunes de les escenes en un altre contexte m'haurien tret de polleguera... Però en aquesta 'gamberrada' en bon sentit crec que s'han de prendre pel cantó satíric.

Woody Allen torna a situar-se al davant de les càmeres per fer un d'aquests papers que tant l'han caracteritzat i el caracteritzen... Allen encarna un prestidigitador-ilusionista americà que fa la rèplica a una Scarlett Johannson (que li donaria a aquesta pastoreta....) que fa d'estudiant de periodisme a la qual un individu molt curiós (pel seu estat) li revela les claus per a fer l'article d'investigació del moment: la vinculació d'un actractiu i poderós fill d'un lord anglés amb una sèrie d'assassinats en sèrie...

En alguns moments m'ha recordat molt Misterioso Asesinato en Manhattan... Suposo que això li resta punts en el capítol d'originalitat. Però el personatge encarnat per Allen deixa anar una contínua ràfaga d'acudits en el millor nivell d'Allen...

Per exemple, quan li pregunten a quina confessió religiosa pertany, diu: em varen educar en la creença israeliana, però amb el temps m'he convertit al narcisisme. Genial.

I d'Scarlett... Per a mi fa molt bona película... Tot i que l'Allen es podia haver estalviat una de les primeres escenes... Però bé... Com es pot veure te unes qualitats que... Que... q.. Té unes gran dots... Interpretatives.

1 comentari: