diumenge, d’agost 27, 2006

Maltractament (ii)

Una altra història que a més de certa, és veritat.

Jo tenia 17 anys i portava una samarreta que deia INDEPENDENCE DAY 4rth of July, és a dir, una samarreta sobre la festa nacional dels Estats Units d'Amèrica (USA). I és una dada que pot semblar estúpida i innecessària però jo crec que va ser determinant.

Vaig anar a un SYP que hi ha al carrer Dragonera, a Palma a comprar pa. El que la meva mare, que m'esperava al cotxe m'havia demanat que comprés. Encara anàvem amb pessetes i el pa valia 97 pessetes. Vaig demanar qui era la última i m'hi vaig posar al darrera i en arribar al meu torn vaig demanar en mallorquí el que volia. La dependenta, ja grandeta, em va entendre perfectament i em va contestar en mallorquí. Després però no em tornava el canvi!!!! I vaig reivindicar-lo. (Per poc que sigui el canvi és el client qui l'ha de rebutjar, no poden decidir ells que tu no el voldràs). I el vaig reivindicar. I aquí tot va explotar.

Ella va començar a desbarrar en castellà i a dir-me que no m'entenia quan jo li explicava de què anava la cosa. Fins que va acabar per dir-me catalanufo agarrat i catalanista renegat... Li vaig demanar que no em faltés al respecte i a sobre les clientes que hi havia al meu darrera li varen donar la raó.

Estic convençut que la meva samarreta va resultar desiciva en els 'insults' sobre la meva pro-catalanitat que varen proferir... Que de fet denoten un gran grau d'analfabetisme en la dependenta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada