dissabte, de febrer 10, 2007

Madrid Antic: dies de turisme

Certament des que vaig arribar a Madrid fins a les vacances de Nadal no vaig tenir massa temps de fer turisme (diurn, s'entén). Molta feina, arribar a casa-dormir-treballar, i de tant en tant "turisme" nocturn als caps de setmana amb uns o altres col·legues.

En definitiva, que la setmana de vacances de Nadal la vaig dedicar a fer un tomb per Madrid. El primer pas va ser trobar una Guía Visual. Sóc un fanàtic d'aquestes guies, m'agraden molt. Son molt pràctiques, molt completes i molt difícils de trobar. De fet la de Madrid fa anys que està exhaurida i no tenen cap intenció de reeditarla actualitzada. Però en vaig trobar una en anglés i em vaig apoderar d'ella. I quan no es sap per on començar, es comença pel principi: per a la guia el principi era el Madrid Antic (pre-borbònic, e.d. Medieval).

Al Madrid Antic hi ha moltes coses interessants... Bé, més o menys interessants segons el que ens interessi... Ja m'estic liant.

Com a bona zona medieval els carrers son caòtics (en contraposició a carrers-cuadrícula estil eixample) estrets, amb cases amples i diverses arcades. A la zona hi ha moltes places petites d'aquestes típiques de película medieval que son dignes de veure tot passejant: la Plza. de la Paja, la Plaza de la Villa, on hi ha l'antic Ajuntament de Madrid (segle 17), la Torre de los Lujanes (un edifici del segle 15) i la Casa de Cisneros (segle 16).

Per aquesta zona també hi ha la Basílica Pontifícia de San Miguel, una Basílica històrica de l'OPUS, perfectament mantinguda i bastant guapa (arquitectònicament parlant). Té una capella dedicada al mestre fundador de l'obra: Mossen Escribá de Balaguer.

I no molt lluny d'aquí hi ha el Mercado de San Miguel. M'agrada visitar els Mercats... Tots tenen un aire molt particular i que pot arribar a ser molt significatiu de l'ambient de la ciutat. El Mercado de San Miguel mostrava un estat de desolació: només 6 o 8 paradetes estaven obertes, degut a la dura competència que els fan els supermercats. Una llàstima... Jo vaig aprofitar per comprar coses que no compraria normalment: formatge a granel (va ser deliciós), fruita, patates... I tot carregat a la motxilla. Em va encantar va ser una decisió espontània... Tan espontània com la conaixença d'un dels botigues del Mercat, que va resultar ser de Palma de Mallorca... Varem estar xerrant... I vaig poder comprar patates a Madrid En Mallorquí!!!!!! I tot al davant de la mirada divertida del company de botiga del mallorquí.

I per acabar un matí de turisme cultural intens, no hi ha res com visitar la Plaza Mayor, una plaça enorme de l'estil de la Plaça Major de Palma de Mallorca o de la Plaça Reial de Barcelona, tot i que molt més gran (óbviament) i impresionant. I com no, per dinar, dos Bocadillos de Calamares i un Ben & Jerrys.

(Mai hauria imaginat que un entrepà de calamars a la romana m'agradaria tant. En canvi que els gelats m'encanten fa temps que ho sé. :) )

Si planejeu fer un itinerari i visitar els diversos indrets aquí descrits, us recomano baixar a la parada Ópera del metro (Línees 2 i 5) o a la parada Sol (Línees 1, 2 i 3) i anar a la Calle Mayor, ja que tots els llocs aquí descrits estan als voltants de la Calle Mayor)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada