dijous, de març 09, 2006

USA - dia 4: gaudint NY


A la foto, jo d'uniforme a l'hotel de Boston parlant per telèfon.

Fe de erratas: al post d'ahir vaig oblidar esmentar que la broma de la història de Massachússets estava dedicada al meu amic Rafel 'El Sabio'.

Bé, ahir després d'escriure el post me'n vaig anar a fer quelcom totalment turista però totalment americà. Vaig anar a McDonalds. Em vaig comprar una hamburguesa i un litre de Diet Coke (Coca-Cola Light) i em vaig anar menjant l'hamburguesa pel carrer fins arribar a l'Empire State Building. Totsol. El meu pare tenia un sopar d'aquests d'etiqueta i feina i jo me'n vaig escaquejar.

Pels que es queixen del preu del cinema a Barcelona, aquí a NY veure una pel·lícula costa només 10 dólars (+ o - 8,5 euros). Quasi res. Pim pam.

Passem a Dijous. El meu pare té feina en exclusiva. Em quedo sol de 8 a 13.
A les 8 surto de l'habitació, càmara en mà. Passo pel davant de l'edifici Chrisler. Camino per Lexington Ave. Esmorzo 2 brownies i una Diet Coke. I tiro cap avall. En direcció contrària a Central Park.
Busco l'Empire State. El trobo, el fotografio i penso: i ara què? I ara què? I ara què penso fer?
I continuo caminant. Estic a la 5ena Avinguda. I tiro cap avall. Kilòmetre rera kilòmetre fins trobar la cruïlla de la 5ena avinguda amb Broadway. Decideixo seguir per Broadway.
Entro a la Virgin Megastore a mirar discos de Reggae... Poca cosa. Segueixo per Broadway. Trobo Tower Records. Hi entro. Gairebé em col·lapso. Discos de reggae de qualitat i a bon preu. Llàstima que no tinc ni un duro (m'ho he deixat tot al viatge). Amb el cor fet una pansa he marxat i he prosseguit el meu camí. El destí ja estava clar.
Broadway avall incansablement fins que he trobat Vey St. (crec) i ja hi era. Tot això en 3 hores i mitja. La següent mitja hora l'he dedicat a la Zona Zero.
La Zona Zero és una espècie de descampat on fa 6 anys hi havia dues torres bessones. Ara ja no hi són. Hi ha plaques commemoratives de la bestial data, de les víctimes i s'han recuperat les dues línees de metro que passaven per sota dels edificis i que encara estan (o que ja tornen a estar) operatives. Just al costat hi ha un edifici abandonat i reforçat mentre el desmonten. va quedar massa afectat per l'atemptat. Això és la Zona Zero. Era el meu destí. Eren les 11:45 i a la una havia quedat amb el meu pare.
He intentat tornar. Dic intentat perquè al principi no m'ha acabat d'anar bé. M'he confós de Broadway (he descobert que n'hi ha dos de carrers amb aquest nom) i m'he perdut pel SOHO, més o menys el barri Xinés. No m'ha sabut greu. Però estava molt cansat i no volia arribar tard.
Quan he estat situat de nou he agafat Broadway amunt (el bo, ara sí). Les cames em feien figa. Però el meu pare no soporta esperar i jo no el volia de mala llet. A més tenia gana. A les 13:45 he arribat a l'hotel i he caigut a sobre el llit.
(30 minuts més tard)
Hem dinat a un bufet gourmet de delícies Mongoles. Acte seguit el meu pare m'ha permés solemnement descansar una mica i he aprofitat per escriure aquest apunt.
Ara tornam al turisme. A mi em feia il·lusió anar al cinema, però crec que no serà avui. Això va així. Demà més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada