dijous, de març 02, 2006

(Cata) Crash

Ja he vist Crash. El trailer no m'atreia... Però estava nominada a alguns Òscars. Per què? Ho volia entendre. I ho entenc... Va de racisme... Denuncia el racisme... Però no sé. No m'ha convençut. I jo no em consiero racista... Més aviat tot el contrari. Però té aquest punt de conte de fades nord-americà en el qual tot (o gairebé) surt com ha de sortir. On la gent honrada que no fa cap mal se n'ensurt. I on els errors es paguen normalment car, sobretot si no et redimeixes. Com que desconec la profunditat actual de la societat americana no puc saber la necessitat d'aquesta película. A mi no m'ha dit res de nou. Ara, el que diu, allò de sempre ho diu d'una forma INTERESANT. No es fa particularment pesada i el trenat de les diferents històries que s'entortolliguen és certament molt ben trobat.

La única conclusió que jo puc extreure'n és quelcom que jo dic sovint (i que practico només des de fa un quants mesos). Que si tots ens esforcem una mica per ser més agradables amb la gent del nostre entorn, a la vegada també millorem la nostra, encara que no ens n'adonem.

Parlem d'Óscars?

  • Millor actor secundari (Matt Dillon): Sense comptar el de Cinderella Man, ja que no l'he vista, crec que el meu rànquing és:
    1. George Clooney (Syriana)
    2. Jake Gyllenhaal (Brokeback)
    3. Matt Dillon (Crash)
    4. William Hurt (A History Of Violence)
  • Millor director (Paul Higgis): per descomptat que no. Comptant que no he vist Munich, però només el trailer ja em fa posar els pels de punta (negativament) ni Capote (encara) m'inclino a nivell personal descaradament per George Clooney en primer lloc. En segon lloc segurament hi tinc Capote (una sensació) i finalment Crash i Brokeback. Aixó si, millor que Brokeback, per a mi, a nivell de direcció si que és. Clar que jo no soc cap entés.
  • Millor edició: aquí sí que Crash podria destacar especialment, clar que de les nominades a aquesta estatueta és la única que he vist.
  • Millor cançó: que vols que et digui. A part de que és la única que 'he sentit', ni tan sols m'hi he fixat, en la cançó... PEr tant sense comentaris.
  • Millor película: si els surt la vena hipòcrita anti-racista... Ho haurem d'acceptar. Però crec que alguns ja començau a sospitar que Buenas noches y buena suerte em va calar fons i per tant, de moment, és la meva favorita també en aquest apartat. Brokeback, definitivament en tercer lloc, en espera de que vegi Capote. Munich no crec que guanyi... Encara que el lobby jueu de productors de Hollywood podrien decantar la balança...
  • Millor guió original: ui, ui, ui. Crec que Syriana (no l'he vist, però el tema...) està ben situada. Per opinió personal ja ho sabeu... La del Clooney, aixó sí, en aquest cas empatada a punts amb Woody Allen (magnífica). Així que per al meu gust Crash ho tindria malament.
I vosaltres, que en penseu?

1 comentari:

  1. Poso una carta al director del USA Today sobre Crash:

    Brokeback was better
    I am shocked that a film such as Crash could win the best picture award.
    As a Los Angeleno, I thought the film's characterization of the city and its residents was so misleading. It seemed as though the film's only purpose was sensationalism - and to give outsiders a very distorted view of what life is like here.
    Worse yet, Crash beat the film Brokeback Mountain, which really was revolutionary in subject matter and beautifully directed, photographed and acted.

    Mike McGinley
    Los Angeles

    ResponElimina