dimecres, de novembre 25, 2009

Doctor Who (III) - La nova era i el nové doctor

El 1989 Doctor Who va deixar-se d'emetre degut a un lógic desgast, posterior a 26 anys d'emisió ininterrompuda. És curiós que coincideixi amb la meva mudança de Barcelona a Mallorca.

Suposo que tants canvis varen ser absorbits brutalment per la meva jovenesa, i tot i que molts han quedat latents, la majoria gairebé havien desaparegut de la meva vida.

Doctor Who era un d'ells. Jo ho recordava a un nivell subconscient. Però el meu conscient tenía problemes més greus que el de desenterrar aquella afició. I els anys han passat... I ha estat aquest any 2009, curiosament 20 anys després, que una sèrie de benhaurades casualitats, m'han fet retrobar amb una passió submergida tant de temps.

Passejant-me per una pàgina d'aquestes de séries gratuites per streaming, vaig anar a parar a la secció d'un renovat Doctor Who, l'existència del qual no coneixia.
Es tracta ni més ni menys del nové doctor, encarnat per l'actor Christopher Ecclestone, que per cert recentment ha fet de malvat a la megaproducció G.I.Joe. L'home, que ha estat vagant solitari unes décades en la inmensitat de l'espai, de cop retorna per defensar un cop més a la terra d'un atac alienígena. En la seva primera aventura (titulada Rose), coneix la que será la seva nova companya de viatge: la Rose intepretada per una Billie Piper que m'encanta (veure foto).

Aquesta temporada, que es caracteritza per acostar a la série a técniques més modernes de narració televisiva, amb capítols d'un o dos episodis de 45 minuts cadascún, es una fantástica irrupció en mode renaixement. Una fantàstica regeneració.

Amb un Russell T. Davies (Queer as Folk) al capdavant, desbordant imaginació i idees fresques, Doctor Who ha aconseguit un éxit notable... I ha aconseguit amb aquesta regeneració convertir-se en la sèrie de ciència-ficció que més ha durat a la televisió, superant a la fins ara capdavantera Star Trek.

Tal ha sigut l'éxit que ha propiciat tres spin-offs (séries que parteixen d'un personatge de la serie original): Torchwood (ja en parlaré, ja que la tercera temporada és fenomenal), The Sarah Jane Adventures, i ja més recentment K-9.

Amb tot aixó, Christopher Ecclestone ha estat un breu però gran Doctor. A mi m'ha encisat. L'única desgràcia es que només va estar-hi una temporada. Prou per a deixar una emprempta imborrable. I el seu substitut del que ja en parlaré més endavant, també es un gran doctor. Per alguns dels millors de la història...

Per cert, la temporada del 2005-2006 de Doctor Who, està disponible en castellà/català (cosa que la majoría no), en DVD al nostre país.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada