dissabte, d’octubre 13, 2007

Parlant de Russ Meyers (I)

Avui toquen no una, sinó cuatre ressenyes/crítiques de películes alhora... Totes amb un comú denominador: Russ Meyer. Bé, com que el tema segur que s'allarga, primer una breu biografia de Russ Meyer... I demà... Les tres ressenyes de tres de les seves películes que també apareixen aquí...

El 21 de Març de 1922 naixia a Oakland (USA) un autor de culte. Russell Albion Meyer, també conegut com Russ Meyer. Director de culte considerat com el Federico Fellini de la seplotaition, i que firmava les seves películes d'històries rocambolesques amb espectaculars pitreres, humor, tocs de dibuixos animats, sexe i voléncia.

La conjugació de les seves dues passions, els pits grossos, d'una banda, i de l'altra la fotografia i
les primeres películes casolanes, algunes de les quals foren premiades a diversos certàmens.

A la Segona Guerra Mundial va treballar com a home-cámara a Europa i després del conflicte bèlic esdevingué fotógraf de la revista Playboy i marit d'una al·lota anomenada Betty, ocupació aquesta segona que resultá un fracàs i un divorci abans d'un any de convivència. Russ proseguiria la seva carrera fotogràfica paral·lelament a la de direcció, fotografiant models de generós bust com Anita Ekberg, Cleo Moore o June Wilkinson.

Als anys 50 va conèixer a Eve Turner, una exhuberant Playmate amb qui es casaria l'any 1952 i amb qui iniciaria una associació professional amb "Eve and The Handyman" (1961) protagonitzada per Eve i dirigida per Russ. A partir d'aquest moment Eve esdevingué co-productora dels títols més famosos del seu marit.

Tanmateix aquesta no fou la primera película de Russ, qui havia debutat al cinema com a director amb "The Inmoral Mr. Teas! (1959), títol sexploitation protagonitzat per Ann Peters i Bill Teas.

Als anys 60 explotá amb més émfasi la sexualitat i els pits de les seves protagonistes amb títols sofcore en clau de comèdia com “Erotica” (1961), “Wild gals of the naked west” (1962), “Heavenly bodies” (1963), “Lorna” (1964), “Fanny Hill” (1964), el clàssic “Faster Pussycat! Kill! Kill!” (1965), “Motor Psycho” (1965), “Mudhoney” (1965), “Common Law Cabin” (1967), “Good Morning…and Goodbye!” (1967), “Finders Keepers, Lovers Weepers!” (1968) o “Vixen!” (1968), convertint a les seves excessives estrelles femenines (Tura Santana, Lorna Mailand, Lori Williams, Haji o Erica Gavin) en mites sexuals i objectes de les seves divertides i animades fantasíes erótiques.

L'éxit obtingut amb “Vixen!” (1968) li va obrir les portes de la 20Th Century Fox. Després d'estrenar “Cherry, Harry & Rachel” (1970), protagonitzada per Linda Ashton i Larissa Ely, Russ, co-escrivint el guió amb el crític cinematogràfic Roger Ebert, dirigí “Beyond The Valley of the Dolls(Más allá del valle de las muñecas) (1970), comedia sexploitation amb apunts satírics protagonitzada per Dolly Read, Cynthia Myers i Marcia McBroom que es va convertir ràpidament en un titol de culte, al igual que altres films de Meyer com “Faster Pussycat! Kill! Kill!” o “Vixen!”.

L'any 1969, Russ s'havia divorciat d'Eve. Malgrat la separació sentimental, la parella prosseguiría colaborant en tasques de producció. L'any següent Meyer es casà amb l'actriu Edy Williams, per descomptat una altra dona d'atractives formes que apareixia a “Más allá del valle de las muñecas” i també a la següent película rodada per a la FOX, "The Seven Minutes" (1972), un drama basat en ua novela d'Irving Wallace molt allunyada dels seus productes habituals. Aquest film suposà una decepció per als seus fans al davant d'una proposta tan convencional i que el director no sabia dur amb convicció i eficàcia.

Això el dugué a deixar la Fox i retornar de nou al seu estil amb “Blacksnake!” (1973), un film que mesclava sexualitat i terror amb el protagonisme de la rossa Anouska Hempel, Supervixens” (1975), amb la impressionant Shari Eubank, la delirant "Up!" (1976) també coneguda com "Megavixens", amb Raven de la Croix i aparició de la mítica Kitten Natividad (a la foto), que també intervendria a "Beneath The Valley of the Ultra-Vixens" (1979), un entretingut bodrio voyeurístic que posà punt i final a la carrera de Meyer com a director cinematogràfic.

Posteriorment participaria com a actor a la película “Amazones a la lluna” (1987) i el seu últim film apareixieria en vídeo ("Pandora's Peaks" 2001) basat en la figura de la seva protagonista, la ballarina de strip-tease Pandora.

Russ Meyer va morir el 18 de Septembre de 2004, a l'edat de 82 anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada