divendres, de maig 18, 2007

Batman, per evitar la política

A diferència de Frank Miller, que utiliza Batman per a finalitats polítiques a la última aventura d'aquest heroi que ha firmat (Batman vs. Bin Laden), jo utilitzaré Batman per no fer política... Ni parlar-ne... Perquè n'estic molt temptat. Així que com a freakada aquesta imatge cutre, pertanyent a la meva antiga pàgina web.



Perquè vull evitar parlar de partits anti-democràtics que utilitzen la legalitat per fer política...
Vull evitar parlar del pitjor president de la història d'aquest estat, que desitjaria que fos el seu successor qui gaudís de tan alt honor... Perquè no vull ni pensar que passaria si es demanés a tots els polítics que condemnessin el régim franquista... I em pregunto jo... No és apologia del terrorisme no condemnar un régim il·legal i terrorista com el franquista?? Alguns partits polítics molt aficionats a la il·legalizació de partits i de persones podrien ser susceptibles d'il·legalització.

Perquè no vull ni pensar en com, de mica en mica, tot s'il·legalitza... Primer tenir algunes coses, després, les coses en sí, després les persones, després les idees, i últimament els partits polítics... Jo no hi entro ni hi surto... No és el meu problema, però estic segur que la democràcia és una altra cosa.

I tampoc em vull escandalitzar per la diferència d'óptica amb la que els ......istes jutgen les situacions als "polèmics" PPCC i a Madrid (perquè és on visc i observo). Per començar, San Isidro, festa de dimarts passat. Totes les tradicions son respectades per tots els que hi participen. Curiosament, ni els extremenys demanen per cantar-hi saetes, ni els andalusos per ballar-hi sevillanes amb els vestits sevillans... I no vull ni pensar què dirien si jo organitzés un ball de sardanes al Parque de San Isidro... Vist això no entenc per què diantre a Mallorca ens hem d'empassar les saetes per Setmana Santa, i les sevillanes i flamenc tot l'any. I les activitats que imposen les Casas de Extremadura i Asturias i semblants... No entenc per què si defensem les mateixes actituds de respecte cap a les tradicions catalanes/mallorquines se'ns titlla de racistes-feixistes-intolerants per la dreta, i per partits del caire de Ciutadans de Catalunya... Volen dir amb això que a Madrid son racistes-feixistes-intolerants??? I si és així, per què no es presenten aquí per denunciar aquestes injustícies??

És més, a Mallorca estem cansats d'exclamar la nostra perplexitat i inconformitat de que es celebri una "Feria de Abril de Sevilla" a Palma de Mallorca... I jo ja em pensava que aquestes idees meves eren per causa de la meva educació nacionalista... Però vet aquí la meva sorpresa quan, explicant tranquilament que a Palma es fa la Feria de Abril, TOTS (absolutament tots) els meus interlocutors varen exclamar: "Pues vaya tonteria, si yo quiero ir a la feria de Abril me voy a ir a Sevilla, una Feria de Abril en Mallorca tiene menos sentido que una corrida de toros en China". I he de dir que això em va ajudar molt... Que no només bascs i gallecs s'indignassin per aquest fet, sinó que madrilenys i sobretot andalusos estiguessin completament d'acord amb la meva perplexitat i plantejament.

I ja que no parlo de política, no parlaré del documental de Telemadrid "Ciudadanos de Segunda", fet pels del diari (?) "El Mundo", que "denunciava" la persecució del castellà a Catalunya, (que traduït al llenguatge internacional significa "la normalització lingüística del català") tot defensant la tesi que els castellanoparlants a Catalunya son ciutadans de segona classe. Encara que en el fons tenen raó, ja que una persona que NO vol que el seu fill aprengui una llengua és una persona de segona... Perquè una persona que NO és capaç d'aprendre una llengua, és una cosa greu de la qual no es pot fer broma... Entrariem en temes de coeficients intelectuals i això no ho triem, naixem cadascú amb les pròpies capacitats...
Bé, el cas és que el documental presentava que els que no volen aprendre català estan discriminats a Catalunya... (M'agradaria saber com es tracta a Madrid als que NO volen aprendre castellà). El que sí sé es que si a alguna comunitat autònoma hi ha Ciutadans de Segona, aquesta és Madrid... Aquí t'obliguen a empadronar-te... Perquè paguis aquí els impostos i perquè votis els partits de sempre... I com ho fan? Si no t'empadrones, no tens els mateixos drets a la educació pública i a la sanitat pública... I lo de la sanitat pública em sembla més greu, doncs si no estàs empadronat no et donen hora, sinó que has d'anar a fer cua i no t'atenen mentre hi hagi gent amb hora... Després si tenen llocs buits atenen la resta. Això sí es ser un ciutadà de segona... Que jo sàpiga ni a Mallorca ni a BCN passa això... A aquests llocs tothom es tractat PER IGUAL (bé, de fet a Mallorca atenen primer als estrangers, després als no Mallorquins, els quals són l'últim mot del credo, i contents segueixen votant a partits d'aquests...)... I Telemadrid, per què no fa un documental sobre això...

I per tancar aquest post que no parla de política, sinó de Batman, una altra mostra de que aquí hi ha ciutadans de segona (aquí a Madrid) és que ara per anar a l'Aeroport amb metro has de pagar un suplement d'un euro... A qui afecta aquesta mesura... Als treballadors de l'Aeroport? No perquè ells n'estan exempts... Als turistes? Realment no perquè només els costarà en total 2 euros més un a l'anada i un a la tornada... Als currants que han de viatjar??? No, què va! Aquests solen anar-hi en taxi i l'empresa els ho sol pagar... Doncs els que realment es veuen perjudicats per aquesta mesura és la gent com jo, que agafa almenys 4 avions al més. Posem un mínim de 4 euros al més, per dotze mesos.... 48 euros... Això és el meu suplement sobre el transport PUBLIC... Així es veu qui és realment un Ciutada de Segona...

Estic fart de sentir-me malament per pensar que els catalans i els mallorquins som dolents, som tancats i que el nacionalisme pot ser negatiu... Aquí són tant o més nacionalistes que allà, però es veu que hi ha comunitats de segona, amb menys drets i privilegis, en aquest estat "plural".

Vull fer una menció especial a totes aquelles persones inteligents i tolerants que, independentment del seu origen, cultura i condició, treballen per fer la vida més fàcil a aquells que els envolten... Aquells que treballen per la pluralitat, la tolerància i el respecte, sempre amb fets i paraules i mai recorrent a la discriminació i a la violència. Més que res, perquè algun dia se'ls acusarà de qualsevol tonteria per conrear el seu descrèdit... Si no ho han fet ja...


Com havia dit... No parlaré de política... I Batman m'ajudarà a evitar-ho. ;)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada