I per a ells, farem un repàs històric des de els orígens del sexplotation fins a l'art personal dels alhora odiats i estimats Robert Rodríguez i el seu inseparable amic Quentin Tarantino.
Per això cal recular primer molt en el temps. Cap a uns anys 60 revolucionaris i revolucionats, on les noves generacions començaven a percebre que la vida es podia viure d'una forma diferent, sense tantes lligadures étiques i morals que en realitat no conduïen enlloc... Els seixanta dels hippis, dels Beatles, de l'amor lliure i del génere cinematogràfic (entre altres) del sexplotation (veure complet wiki sobre el concepte d'Explotation i de Sexplotation). Però per fer-ne un petit resum podriem dir que el sexplotation és un génere de cinema B que fa un ús molt gran de la violéncia gratuïta i l'ús de pornografia softcore (més aviat erotisme i exhibicionisme) com a finalitat principal de la película. Sovint l'argument sol ser molt simple o fins i tot ser completament absent.
La película més representativa d'aquest génere, unánimement, és Faster, Pussycat, Kill! Kill! de Russ Meyer. De Meyer ja n'he parlat molt al blog:
Parlant de Russ Meyer (I)
Parlant de Russ Meyer (II)
The Immoral Mr. Teas de Russ Meyer
Us recomano molt la seva lectura perquè me'ls vaig currar molt!
En qualsevol cas com ja he dit la seva película més reconeguda és sense cap dubte l'esmentada

La película es centra en una dura noia aficionada a les carreres de cotxes, als homes i als diners. Especialment aquests últims. Carreres de cotxes, violéncia, assassinats, raptes, i cossos voluptuosos (Russ Meyer va ser dels pioners en traduir al cinema la seva admiració per les dones amb moltes corbes i sobretot amb grans pits). Aixó sí, l'any 1965 no estava encara preparat per a mostrar nuesa... I la película no ho fa... Meyer ja la mostraria en títols posteriors amb més o menys sentit i éxit.

Però aquest no serà el primer homenatge que fan al cinema de série B dels 60-70 que fa Quentin Tarantino. De fet, ell i el seu amic i sovint col·laborador Robert Rodríguez ja varen fer de les seves a un fantàstic Grindhouse. Un homenatge a les sessions dobles de cinema de serie B d'aleshores. De fet tant als EEUU com a Australia les dues películes es varen projectar seguides com es solia fer abans, amb un descans per permetre als espectadors recarregar begudes i crispetes...
L'obra de Tarantino, és Death Proof (2007) (Filmaffinity), amb un repertori impressionant. Acompanyant al dolent Kurt Russell, hi ha sis noies que estan tremendes: Zoe Bell, Rosario Dawson (foto),



De la película destacaria l'habilitat de Tarantino de crear una atmósfera i de transmetre simpaties i antipaties...
També destaca com ja he esmentat, el repertori impressionant de la película: Rosario Dawson (Sin City, Alejandro Magno, preparant Sin City 2), Vanessa Ferlito (la més atractiva de CSI New York fins que se la varen carregar), Jordan Ladd (que apareix al gran Club Desmadre de Broken Lizard, aficionada a les pelis tontes), Rose McGowan (sobretot coneguda pel seu paper com a Embrujada), Sydney Tamiia Poitier (filla de Sidney Poitier i actualment en el repartiment de la nova série de El Coche Fantástico), Tracie Thoms (la detectiu de color que s'incorpora a la sèrie Caso Abierto), Mary Elizabeth Winstead (una altra jove actriu que de petit paper en petit paper es fa fent un lloc al món del cinema: La jungla 4.0 o Destino Final 3 són alguns dels seus treballs).
----

Una película graciosa, entretenguda, amb un xic de tot el que cal tenir.
La noia de la fotografia es Rose Mc Gowan.

Qui hagués dit mai que aquell parell de gamberros...
Aquell Quentin Tarantino que s'ha fet un nom a base de títols com Reservoir Dogs, Jackie Brown, Pulp Fiction, Kill Bill, i com a director convidat a l'excelsa Sin City.... Que tenía com a director principal un Robert Rodríguez que ha aportat títols tan dispars com (a part de les esmentades Sin City i Planet Terror) El mariachi, The mexican, Desperado, i les desconcertants películes per a nens que li ha donat per fer (Spy Kids, per exmple).

Però tot s'engresca encara més quan arriben a un típic bar de camioners que està obert fins la matinada... Els extranys personatges a l'encara més extrany indret, descobreixen un perill amb el que no comptaven...
En realitat, el bar és una tapadora per a una tribu de vampirs que cacen als incauts que passen per allà. Una película trencadora segons el meu parer. I amb un final molt agradable, ja que defuig molts esquemes prestablerts al món del cinema. Un clásic. D'aquests que tot amant del cinema hauria de veure, encara que després no li agradi. Almenys podrá dir que opina amb coneixement de causa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada