dimecres, de juliol 26, 2006

Tu vida en 65', de Maria Ripoll

Ara ja fa uns dies vaig anar a veure aquesta película...
Hi vaig anar amb l'Erasmus de la Galàxia.

Tu vida en 65' és una d'aquestes películes que es podria definir amb una paraula: ESPAÑOLA. (Clar que vista la gran quantitat d'actors que surten a la peli que han passat pel cor d'una o altra forma... Alguns la definirien més aviat com a CATALANA). Per evitar conflictes podriem anomenar-la PENINSULAR. Però clar, els pobres Portuguesos no en tenen cap culpa.

La primera anècdota de la película doncs, va tenir a veure molt amb aixó: dues hiper-pijes de Sarrià (m'agrada anar a Cinesa Diagonal) que curiosament tot i que el cinema estava buit estaven assegudes al nostre costat, de cop es giren cap a nosaltres i ens pregunten escandalitzades (abans que comencessin tansols els anuncis): "És espanyola?" (De fet m'ho preguntaren amb ñ).

I els varem dir la veritat, que si que ho era. Tanmateix varen quedar-se fins que la película va començar. Però no va començar prou bé per a elles: un tio mirant una rentadora en marxa i explicant una metafilosofia sobre la familia i la rentadora... No varen trigar a marxar.

I de la peli... que en puc dir de la peli... En la línea de Los Amantes del Círculo Polar. Un munt de coincidències, d'atzar, d'"el-món-és-un-mocador" i tot això... En un to melodramàtic. Amb un cert grau de situacions còmiques, reflexions sobre la mort i... No sé... Un final certament desconcertant. Ple de mala llet pel que fa a com s'ha de quedar la protagonista...

El que més m'ha agradat és el tractament que s'hi fa de la homosexualitat (la tracta d'una forma tan natural, sense donar-li més importància de la que té...). Bé. I això que és un detall menor.

En qualsevol cas estic segur que hi ha moltes películes espanyoles que valen més la pena que aquesta, al meu entendre... Perquè per això de gustos....

1 comentari:

  1. Pues yo diria que millor que mirar aquesta peli es quedarse a casa mirant com centrifuga la rentadora ;)
    http://lacinefilia.blogspot.com/2006/08/tu-vida-en-65.html

    ResponElimina