diumenge, de novembre 11, 2007

Praga II / La terra promesa, Lluís Maicas

Hola a ots.
Doncs resultaa que soma unadiscoteca de Praga. Hebegut massa... O malament
EM trob molt malament.M'es dosis de fracas.
Ja no em se controlar ni el beure. Aixo es molt greu

La unica soluci'o... Dormir... A vosaltres vos deix amb poesia....

La terra promesa
Diu la profecia: "S'obrirà el ventre
de la terra en un callarís d'ardent
batzerar. Un estel amb cua de foc
aclarirà el firmament i guiarà l'home
vers la riba d'un país inexistent."

Hi ha una terra que no existeix,
voltada d'una mar d'aigua sòlida
que fa crostera en la sutura del salobrar.
Ones d'arena i sal baten farells
orbs en penya-segats de roca blana.
Us parlo d'una illa, sotmesa al rumb
de les revesses, que fou continent
d'arbredes sense fulla, rabasses
sense arrels, homes sense cap ni peus,
déus d'escassa memòria. Un error geològic
en els mapes de geografia d'un atlas
que els cartògrafs atribuïrenn al desfici
d'un demiürg sota els efectes del suc
de la malvasia. Parla la llegenda
d'un poble que mai no abastà la perfecciói
de l'escriptura i la dissort del destí
volgué que perdés la llengua
abans que la paraula, els ulls
abans que la mirada, el batec
abans que la vida. Un poble
sense història que va vendre conreus
i ramats, cases, llars, finques, i garrigues
pel preu d'un funeral i un enterro de ca.
Diuen els savis que aquesta terra
existeix en algun indret de la memòria
dels animals i que emergirà de l'oblit
quan les bèsties plorin la seva pèrdua.
El miracle s'esdevindrà. Jo la ploro.



La terra promesa
La terra borda (2004)
Lluís Maicas

2 comentaris:

  1. Jajaja, això de tenir cervesa barata...

    ResponElimina
  2. Cervesa barata?
    Menjar barato... Rom barato... Tot es relativament barato aqui...

    Com pots veure he sobreviscut a la nit... Dormint tot es soluciona.
    El que no se es que em va caure tan malament... Si els xupets del migdia, si les birres durant les estripers, o si el rom de la previa, o si la cervesa del bareto, o si el rom de la discoteca.

    No va ser tan greu tampoc... Vaig anar a dormir a les 5... Aixi que nomes em vaig perdre dues horetes de marxa.

    De totes formes lexperiencia ha estat tan bona que busco amics i amigues disposades a viatjar per Europa en pla combinat TurismeCultural de dia / TurismeNocturn de nit... Jejeje

    Ara nomes falten unes 5 horetes de viatje de tornada...

    ResponElimina