diumenge, de febrer 26, 2006

Brokeback Mountain, d'Ang Lee

Tansols per introduir la figura d'Ang Lee caldrien dos o tres apunts. En tres línees:
el taiwanés debutà a Hollywood amb Sentido y Sensibilidad (1995) (Kate Winslet, Emma Thompson, Hugh Grant). Es consolidà amb la colorida i fantàstica Tigre y Dragón (2000) (Yun-Fat Chow, Michelle Yeoh i Ziyi Zhang). Amb Hulk (2003) feu la seva contribució al món del cine-còmic amb una película massa bona per a la gent corrent que ha esdevingut película de culte (a la imatge i semblança de la Dune de Lynch). I amb Brokeback Mountain, rep la seva segona nominació massiva d'Oscars de primera fila (Tigre y Dragón rebé 4 oscars Película estrangera, Direcció Artística, Imatge i Banda Sonora, a més de les nominacions a Director, Vestuari, Edició, Fotografia i Guió Adaptat).

Brokeback està nominada a:
  • Millor actor principal (Heath Ledger) però jo prefereixo a David Strathairn de Good Nitght, And Good Luck i les quinieles apunten a Philip Seymour per Capote, però jo aquesta no l'he vista.
  • Millor actor secundari (Jake Gyllenhaal). En aquesta secció només he vist a William Hurt de Una historia de violencia i crec que Gyllenhaal està més ben situat. Clar que de les altres no n'he vist cap. Les quinieles apunten a Clooney.
  • Millor actriu secundaria (Michelle Williams). La per a mi desconeguda actriu certament destaca a la película, però no lo suficient. No he vist cap de les altres. Les quinieles apunten a Frances McDormand.
  • Millor imatge (cinematografia): competeix amb Batman Begins (em sorprendria que guanyés tot i que està certament molt currada), Good Night, and Good Luck i Memorias de una Geisha (les meves preferides) i El nuevo mundo (que no he vist). Les quinieles apunten a la Geisha, que només opta a oscars considerats secundaris.
  • Direcció: en aquesta secció jo sóc certament fanàtic de Clooney i el seu Bona nit i bona sort, a més considerant que Lee ja en té un. Però Crash, Capote i Munich donaran molta guerra. Les quinieles en aquesta estatueta no estan gens clares. Estan tots molt igualats.
  • Banda Sonora Original: no em va impactar massa, sobretot comparat amb la de la Geisha, que sí que posa els pels de punta (Williams és un dels més grans). Jo voto per la Geisha, però les altres no les he vist, encara.
  • Millor película: Brokeback no es res de l'altre mon i no aposto per ella. Clar que de les altres només he vist Good Night and good luck, que és de moment la meva candidata també per aquesta secció.
  • Guió adaptat: de les seves competidores només he vist Una historia de violencia. Per tant de les que he vist em quedo amb la historia de violencia. No em sorprendria però que anés a Capote, Munich o El jardinero fiel.

D'aquí podeu deduir una cosa: Brokeback Mountain em va defraudar. Ritme excessivament lent per una història més sobre la dificultat de les relacions homosexuals per la discriminació social. Una història bonica però que no m'ha conmogut. Tampoc es que sigui horrible. Però no m'ha convençut. Per recomanar, podeu deduir també que recomano Good Night, And Good Luck. I ja veurem si la Acadèmia em dona o no la raó. Ja ho veurem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada