divendres, d’octubre 28, 2005

Pesat!!!

Així em sento. Pesat. I és que per variar en dos dies m'he tornat a llegir un llibre de l'Agatha Christie. Pitjor que una addicció. Però d'un immens plaer neuronal per aquells que us vagi el tema policíac.
De fet últimament (des de l´últim apunt) me n'he llegit un parell... I en els últims 3 anys me n'he llegit 37. Clar... Després em diuen friki i m'enfado.
Bé, vaig al tema que si no.... L'últim llibre-víctima i el seu principal protagonista.
El primer llibre publicat per Agatha Christie és El misteriós afer de Styles (The Mysterious Affair At Styles) que està publicat en català per Columna i apareix el famós (per als iniciats en el gènere) Hercule Poirot, l'ex-inspector de la policia belga, retirat a la Gran Bretanya després de la Primera Guerra Mundial i on es guanya la vida com detectiu privat.
Clar que no us explicaré de què va ni molt menys com acaba... Aixó si, tot i que al ser la primera obra publicada per l'escriptora encara no explota tot el potencial que té, si que ja es veu que la cosa prometia. I molt!

Segons dades de la Wikipedia de l'any 2003, ja ha venut més d'un bilió de còpies dels seus llibres en anglés i més d'un bilió en els 45 idiomes als quals ha estat traduïda. Per aixó, hom la pot considerar l'escriptora de misteri i suspens més coneguda del món (i de la història, fins al moment).
Per exemple, a França és l'autor més venut (40 millons de còpies en francés), per davant d'Emile Zóla (amb 22 milions).
Com diria el Jesulín: "en doh palabrah, 'imp-precionanteh' ". Eh?
Com encara no m'he llegit tots els gairebé 90 llibres de suspens que té... Suposo que en continuaré parlant de tant en tant. (Per sort a la Wikipedia encara hi ha més detalls curiosos per comentar... que si no...)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada