dilluns, de gener 26, 2009

Renovació DNI

L'estiu passat em va correspondre renovar la "prova física de la meva espanyolitat".
En altres paraules, renovar el meu DNI.
Jo soc el primer que quan una cosa no m'agrada faig una crítica ben negativa posant a caldo i denunciant tot allò que considero que és deplorable.

Però en justa correspondència quan em considero ben tractat, quan considero que un servei públic o privat funciona especialment bé, m'agrada reconèixer-ho.

I aquesta vegada es tracta del segon cas. Fer tràmits administratius és, per a moltes persones, si no per a tothom, un autèntic malson. Cues. Ineficiència. Males cares... Incomoditats... Fer aquest tipus de tràmits pot ésser absolutament horrible. Per això quan vaig ser conscient de que ja em tocava renovar el meu DNI, el meu primer instint va ser tremolar.

Però la cosa va anar millorant de minut en minut.
Primer quan vaig saber que es podia demanar cita prèvia: http://www.citapreviadnie.es
I la vaig demanar a Manacor, la oficina més propera al meu poble, que està a aproximadament 25 minuts.
Vaig entrar dels primers, passant al davant de tots aquells que no l'havien solicitada, i resolent exitosament el tràmit en aproximadament 20 minuts l'experiència va ser més que positiva.

La veritat és que arran d'aquesta experiència cal felicitar l'administració, la policia i si n'és en alguna mesura responsable, el Govern de torn que va idear aquest nou sistema.

2 comentaris:

  1. ja era hora, perquè durant anys, a Tortosa, per exemple, et calia fer cues enormes "a la p... calle"

    ResponElimina
  2. El que no sé es si es tracta de quelcom generalitzat o simplement de que vaig tenir sort. En qualsevol cas en vaig quedar molt content!!!

    ResponElimina