dijous, de novembre 30, 2006

L'imperialisme perifèric i el Nobel per als Reis Católics

Avui em fa gràcia reproduir la conversa que jo i el SeisCuerdas varem sentir mentres esperavem l'inici de la película El Laberinto del Fauno...
Eren dues dones d'edat avançada comentant-se l'una a l'altra (i donant-se respectivament la raó) temes com l'imperialisme Basc (Ein? Que los bascos quieren Navarra para ellos para así tener el derecho histórico. (Lo cualo?)), l'imperialisme català (que los catalanes querian lo mismo con Baleares y Valencia (vaig estar a punt de girarme i dir-los que no, que eren les Balears les que volien reconquerir el Principat de Catalunya i que a València en el fons es moren de ganes de venir però que els Balears no els volem perquè no volem competir amb ells a veure qui som més alcoholics))...

I clar, després els va venir al cap la idea de treure els reis catòlics, que varen portar la pau a una península ibérica dividida en petits regnes que només es dedicaven a muntar guerres entre ells... Segur que més d'un europeu i algun indígena americà hagués preferit que continuessin matant-se entre ells en comptes d'anar a massacrar a l'estranger... Ara hauriem de concedir el premi nobel de la pau als reis catòlics de forma póstuma per la seva exquisida dedicació a fomentar iniciatives com la Inquisició i aberracions per l'estil.

Increïblement vaig callar i no els vaig dir res... En el fons aquí soc un estranger més.

La gran satisfacció va ser veure que en SeisCuerdas, que és extremeny (de Càrceles) estava tan o més indignat que jo... Ell si que tenia ganes d'enviar-les a pastar... Però al final ens vàrem controlar i vàrem gaudir de la película.

Por cierto señoras, si leen esto sepan que los catalanes agarrados y los bascos violentos se estan organizando junto con los moros sin papeles para invadir Madrid y obligar a todos los madrileños a hablar arabe, catalan y euskera. Así que vayan con cuidado que en cualquier momento Madrid puede convertirse en una ciudad infiel llena de catalanes, bascos y arabes... Por suerte el alcalde de Salamanca tiene un ejercito de soldaditos de plomo para iniciar la reconquista...
(Las cinco líneas anteriores son broma, pero aun así a ver si dejan de decir tonterias, almenos en voz alta, hombre!)

2 comentaris:

  1. Anònim21:12

    Quina gràcia el 'rapapolvo'!!! :) L'altre dia a l'autobús jo també vaig tenir impulsos assassins amb unes velletes aparentment inofensives...

    ResponElimina
  2. La veritat és que no se'l mereixen. Tot plegat és incultura i manipulació política-social. Però no podem dir-ho en veu massa alta perquè a Catalunya també hi ha molta manipulació política-social justament en el sentit contrari...

    P.e. Que si a Madrid i a l'espanya no perifèrica tots son fatxes (fals!)... Etc. Etc. No sé si m'explico.

    ResponElimina