dilluns, de desembre 25, 2006

Nadal? Respecte i distància

A mi el Nadal no em diu res...

Certament és un bon dia per estar amb la família, però a mi m'agrada estar amb la família sempre.

I si bé guardo un gran respecte cap a totes les creences mísitiques i religioses (i fins i tot un enorme interés) no en practico cap... Bé, cap de les estandard, perquè com a humà limitat que soc hi ha moltes coses que no puc demostrar o conèixer i he d'assumir per creença, però en el meu cas totes aquestes coses resideixen en els paranys de la ciència.

Ara bé, el Nadal, és una expressió de joia i una celebració del natalici de Jesús. (De fet, Nadal té el seu origen en una contracció de Natalici, i alhora Navidad és una contracció de Natividad). Com a tal, per a mi el Nadal no té cap sentit. De la mateixa manera tota la parafernàlia consumista que l'envolta em queda molt llunyana.

Els que em coneixeu més properament sabeu que sí, que segueixo alguns ritus tradicionals de la meva família en aquestes dates, però aquest comportament no es deu a creences sinó a la meva voluntat d'estar amb els meus en els moments que ells consideren importants, sense que sigui important el que jo penso o opino.

Pel que fa al Pare Noel... No sé què dir-vos... Crec que és bonic veure els infants emocionats per la màgia... La imaginació... I els regals... Clar que si no son el que s'esperaven poden acabar molt decebuts... Tres quarts del mateix passa amb el Caga-Tió a Catalunya... A més... No crec que per imposar els meus ideals als meus hipotètics descendents els hagi de sotmetre a l'escarni i les dures discusions amb els companys de classe quan es fan les inevitables comparacions de regals...

Bé... Me'n he anat una mica del tema... Potser només volia dir que és Nadal, que desitjo el millor a aquells que el celebren i el mateix per als que no el celebren... Que jo estic amb els meus... Feliç només per poder estar amb ells... Un dia.

3 comentaris:

  1. Anònim23:48

    Abans jo el Nadal el tolerava tot i que no hi participava activament. Ara desde que s'han posat de moda els papasnoels penjant dels balcons l'odio. Algun dia d'aquests començaré a robar-los per fer una foguera inmensa el dia da Sant Joan. : )

    ResponElimina
  2. Anònim19:33

    A mi el Nadal abans no em deia res i cada vegada m'agrada més però els papanoels de l'escaleta els cremaria a tots.

    ResponElimina
  3. Jo l'odio des de que es va posar de moda enllumenar-ho tot: els arbres, els jardins, els terrats... Es a dir des de fa molt temps. I per no parlar dels putos villancicos...

    M'imagino que algun dels nens que va participar a la grabació dels villancicos d'El Corte Inglés, que porten 15 anys posant-los, ara es deu avergonyir del seu atroç acte vandàlic.

    ResponElimina