dijous, de març 06, 2008

Jordi Galceran


Jordi Galcerán i Ferrer és un dramaturg que és molt important en la meva vida.

Tot va començar amb Paraules Encadenades, una obra de teatre que vaig veure a Mallorca (al Teatre Principal) i que em va impressionar i impactar molt. Els actors... Ella era la Emma Vilarasau, això segur... Ell era el Jordi Boixaderas. La obra de teatre girava al voltant d'un macabre joc en una macabra situació. Tant la Vilarasau com el Boixaderas estaven esplèndids en aquella obra. I des d'aquell dia el teatre va començar a tenir una dimensió completament diferent en la meva vida. Fins a tal punt, que Paraules Encadenades, llibre que em varen regalar els meus pares, va ser la primera obra teatral que em vaig llegir.

I ja més recentment, Jordi Galceran va retornar a la meva vida amb una obra que ha estat un éxit rotund a tot el país. El Métode Gronholm, una fantàstica obra que va ser lliurement adaptada per a la gran pantalla com "El Método".

Sobre en Jordi Galceran:
En Jordi Galceran va nèixer a Barcelona el 1964. L'any 1995, amb l'esmentada Paraules Encadenades, va guanyar el XX Premi Born de Teatre, i l'any següent, el Premi de la Crítica Serra d'Or a la millor obra en llengua catalana. L'obra es va estrenar el 1998 en català i en castellà ja ha estat representada a Madrid, Buenos Aires, Caracas y Medellín, i inclús té una adaptació cinematográfica amb el mateix títol.

La seva obra Dakota (1995) va rebre el premi Ignasi Iglesias i es va estrenar el 1996.

Tant Dakota com Paraules Encadenades varen rebre el Premi Butaca, otorgat per votació Popular.

El 1998 també es va estrenar Surf (1994) i Fuita (1996).
El 2002, Galceran va estrenar a Barcelona Gaudí, un espectacle musical de gran format.

Jordi Galcerán ha realitzat a la vegada traducciones i adaptacions d'obres extrangeres; entre elles el musical "They're Playing our Song"; l'adaptació de "La Trilogia della Villeggiatura" de Carlo Goldoni; "Neville's Island", de Tim Firth; i "The Front Page", de Ben Hecht.

Aiximateix també ha treballat de guionista a diverses sèries de la TV3 (Televisió de Catalunya) (entre elles 'El Cor de la Ciutat'!. Qui ho hauria dit... Tots hem de caure molt baix en un moment o altre de les nostres vides.

El 2003 va estrenar El Mètode Grönholm a Barcelona y Madrid, producció que marca la seva estrena a Llatinoamérica. Aquesta és la seva obra més famosa, que obté un gran ressó popular a tot arreu per la seva frescor, per la seva originalitat i la seva qualitat dramática. Excel·lent. Jo la vaig veure a Barcelona.


El 2005, Jaume Balangueró va rodar amb Calista Flockheart i la guapísima Elena Anaya Fragile, película que consta amb un guió de Galceran. Aquest mateix any va posar en escena la seva peça musical "Carnaval".

Jordi Galcerán també ha publicat diversos llibres de relats amb el colectiu Germans Miranda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada