dimecres, de juny 08, 2011

Problemes amb el Firefox 4.0.1




Soc usuari de Mozilla i Firefox des de sempre. Des del primer moment que va aparèixer. I sempre he seguit amb delit les actualitzacions que han anat fent, tant pel meu ordinador personal MacBook Pro com per la feina (Win XP), com per l'ordinador de la meva parella amb Win 7.

Ara bé, mai no em descarrego la primera versió que publiquen perquè sempre té bugs (petits problemes) que resolen aviat. Així que tan bon punt s'anuncià la publicació del Firefox 4.0.1 vaig instal·lar-lo als tres ordinadors que en menor o major mesura jo m'encarrego de mantenir al dia.

Ja us podreu imaginar quina decepció me n'he emportat quan tot ha començat a fallar i a anar lent amb el meu 'flamant' Firefox 4.0.1. Videos que no funcionen. Flash que cremen la memoria RAM i penjen l'ordinador.  Un resultat decebedor. Però tot i així he esperat un mes a que s'anunciés un fix (una solució provisional) per als diversos problemes que he trobat, del qual en destaca la lentitut i la tendència a quedar-se enganxat de mala manera.

Ara fa una setmana ja que vaig dir prou i vaig començar a buscar una alternativa. Vaig pensar en els nois de Google que últimament no fan res malament... O quasi bé res, ja m'enteneu. I m'he instal·lat el Google Chrome.

La veritat és que perfecte no és, però no té ni la meitat dels problemes que té Firefox. Chrome és ràpid. Molt senzill i en algunes coses poc configurable, però suposo que això permet que s'obri en milèsimes de segon i fagi de la navegació un plaer surrealista.

El més destacat del Chrome es la seva funcionalitat per a traduir automàticament pàgines web, detectant-ne abans l'idioma. Gràcies a això un treball que havia de fer que es presentava impossible s'ha tornat de cop i volta bufar i fer ampolles... També es molt millor en el tractament i lectura de pdfs.

Des d'aquí a tots els que experimenteu problemes amb el Firefox 4.0.1 us recomano el Chrome, almenys fins que la gent de Mozilla solucioni els problemes que presenta el 4.0.1. El més sorprenent és que no he trobat cap foro, cap blog ni cap web oficial parlant-ne, per això escric aquest apunt, perquè si algú més creu que el Firefox falla més del desitjable, sàpiga que no està sol, i que el Chrome es una alternativa excel·lent!

Enllaç de Google Chrome
Enllaç de Firefox 4.0.1

Per acabar unes divertides conjetures sobre l'oriden del Logo del Chrome:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada