diumenge, de novembre 21, 2010

Quadre amb Tornassols i un viatge

Escrit perdut fa 9 anys en un petit quadern... Ho vaig escriure durant un viatge d'Interrail que vaig fer per França...

" Em sona haver sentit dir alguna vegada que França era el país dels tornassols. Potser la meva memòria m'enganyi però, des del tren, és freqüent veure vastos camps d'aquestes flors que miren tothora cap al sol sense por de cremar-se les retines. Avui 27-07-2001 la son ens guanya car je hem deixat enrera un camí considerable: Barcelona, Narbona, Toulouse, Cahors, Brive, Périgueux, Bordeaux, Poitiers (i Futuroscope) i La Rochelle.
Ara el tren ens porta a Tours, següent escala d'aquest recorregut per un país ple d'història i guarnit amb una excel·lent gastronomia.
Ja fa, doncs, 5 dies que varem iniciar el viatge i l'esgotament ja es fa palés en el nostre estat d'ànim i en el nostre ritme de caminar. També proliferen les discusions.
Tot i així em satisfà molt endinsar-me en aquest país i en la seva història tot trepitjant i inmortalitzant amb la meva càmara vestigis romans, castells i carrers medievals, esglésies i catedrals gòtiques i romàniques (algunes d'elles pas obligat de la ruta de Sant Jaume).
He remarcat així mateix que la fama de l'antipatia francesa es redueix als gran nuclis urbans ja que als petits indrets et desborden amb altruisme i simpatia.
(... inacabat).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada